یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

تنظیم دما یخچال فریزر وایت هاوس

یخچال فریزر به عنوان پرکاربردترین وسیله در لوازم خانگی است. یخچال فریزرها صرف‌نظر از شرکت تولیدکننده و مدل، دارای ساختار و مکانیسم کارکرد یکسانی هستند و تنظیم دما یخچال فریزر بسیار حائز اهمیت می‌باشد. در این مطلب به آموزش تنظیم دما یخچال فریزر وایت هاوس می‌پردازیم .

علل تغییر دمای یخچال فریزر وایت هاوس چیست؟

 یکی از این عوامل تغییرات ساده دمای محیط است که با تغییر فصل ایجاد می‌شود اگر در محیط و هوای آن تغییرات دمایی صورت بگیرد، حتی اگر درب فریزر بسته باشد، می‌تواند به صورت مستقیم در دمای درونی آن موثر باشد.

از طرف دیگر باز کردن درب یخچال و فریزر در هوای گرم می‌تواند باعث خروج هوای خنک و وارد شدن گرما به درون آن و گرم شدن یخچال وایت هاوس شود. همچنین واشر درب یخچال نیز در صورت آسیب دیدگی می‌تواند باعث تغییر در این دما شود. خرابی برد نیز می تواند عامل تغییر دما یخچال باشد که باید به تعمیر برد وایت هاوس بپردازید.

برای تنظیم دمای یخچال در فصل زمستان و تابستان لازم است درجه های یخچال را بر روی مقادیر زیر تنظیم کنید: یخچال های دارای ترموستات: در زمستان دما را بر روی ۲ و در تابستان درجه را روی ۳ قرار دهید. یخچال های اتوماتیک: دمای یخچال را بر روی ۴+ یا ۵+ قرار دهید. و دمای فریزر را بر روی ۱۶- تا ۱۹- قرار دهید.


چرا باید دمای یخچال را تنظیم کرد؟

متخصصان اعتقاد دارند دما در یخچال برای سالم ماندن مواد غذایی باید بین صفر تا چهار درجه سانتیگراد باشد تا از رشد انواع باکتری ها، قارچ ها و کپک ها جلوگیری کند.

علاوه بر درجه حرارت چیدمان مواد غذایی در یخچال نیز اهمیت فراوان دارد و می تواند باعث افزایش تازگی و ماندگاری مواد غذایی شود.

یکی از آلوده ترین مناطق یخچال جا میوه ای است. بویژه اگر میوه و سبزی کثیف و بدون پوشش محافظ در یخچال قرار داده شود، رشد و تجمع باکتری در این حالت بسیار زیاد می شود.

همینطور ترتیب جای دادن میوه ها باید به نحوی باشد که میوه هایی مانند گوجه فرنگی ، سبزی و کاهو که بیشتر در معرض پلاسیده شدن هستند بر روی سایر میوه ها قرار بگیرند و میوه های مقاوم تر مانند سیب یا گلابی بسته به فصل سال در قسمت های زیرین قرار بگیرند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.